A gazdasági szférában új divat az üzleti tervet Mikulás szemléletben elkészíteni. Elvégre ő nem tévedhet, mert már régóta tudja, hogy dobozokat készíteni, adni és kapni egyaránt jó dolog.
A FIVOSZ elnöke, Kamarás Géza örömmel számolt be a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) "Hogyan tovább Magyarország?" című gazdaságpolitikai fórumán arról, hogy kialakították a Fiatal Vállalkozó Nagykövet hálózatot.
Kamarás az Európai Gazdasági és Szociális Bizottsággal (EESC) hónapok óta folytatott tárgyalásokat Brüsszelben a hálózat megvalósításának lehetőségeiről. A tervezet kezdettől fogva élvezte a tagállamok szövetségeinek támogatását. Olyan hálózat létrehozását tűzték ki célul, mely a fiatalok számára vonzóvá tudja tenni a vállalkozást, a vállalkozás indítását. Az EESC üdvözölte a javaslatot.
A Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége teljes jogú tagságot nyert az Európai Fiatal Vállalkozók Szövetségébe, így 2010-től a fiatal magyar vállalkozók hivatalosan is képviselve vannak a FIVOSZ által az Európai Unióban. A tagság lehetőséget ad arra, hogy véleményüknek, javaslataiknak érvényt szerezhessenek, valamint rálátásuk és befolyásuk lehessen különböző folyamatokra.
Kamarás beszámolt arról is, hogy a FIVOSZ első uniós nagykövetének Kovács János, 56 éves családi gazdálkodót választotta. Bár a dobozi gazdálkodó nem nevezhető éppen a legifjabb generáció képviselőjének, de jól példázza a magyar gazdaság számára nélkülözhetetlen mindig megújulni képes, innovatív vállalkozói karaktert.
A felkérés gyökeres fordulatot hozott Kovács számára, akiről fontos tudni, hogy már éppen leszámolni készült 12 éves mezőgazdasági vállalkozói múltjával. Gazdaságának csődje után a bankoknak vissza akarta küldeni hitelre vásárolt traktorjait és kombájnjait, amikor is a közélet aktuális történései által ihletetten váratlanul új lehetőséget látott arra, hogy ismét a gazdasági élet sikeres szereplője lehessen.
Szemfülesen felfedezte azt a piaci rést, amely napjainkban jövedelmezővé tehet vállalkozásokat a gazdasági szférában.
Nagyméretű gépeinek kartoncsomagolásából Nokia dobozokat kezdett el gyártani. Tárgyalásai a Nokiával azonban kudarcba fulladtak, de az sem szegte kedvét, hogy termékének emiatt új márkanevet kellett választania.
Nokia helyett a Nokié mellett döntött, amelyet sokkal kifejezőbbnek gondolt. Kovács azóta már egy komplett termékcsaláddal piac elsőnek számít. Portékáinak népszerűségét tovább növeli, hogy web áruházban is rendelhető dobozait jellegtelen csomagolásban futárszolgálattal házhoz is szállítják. Ez nagyon kedvező vonás az anonimitást különösen kedvelő megrendelői körében.
Jelenleg a legnépszerűbb terméke a Hagyó-mányos fantázianévvel ellátott, piros selyembélésű doboz, amelynek külső borítása forradalmi technológiai újítással készült. Automatikus ujjlenyomat eltávolító hatása klinikai tesztekkel igazolt. Digitális kijelző mutatja a benne tárolt pénz pontos összegét.